Lisszabon – Utazási napló 13.-21. nap

posted in: Hirek | 0

• 13. nap – Gyakorlat CNC gépeken a CENFIM oktatási központban.
  • 14. nap – Lisszabont magunk mögött hagyva más diákcsoportokkal indultunk egy közös buszos kirándulásra. Az első megálló Cabo Espichel volt, ahol az óceán partján fekvő kolostor környékén tölthettünk el egy kis időt. Ezután a következő úticél a Parque Natural de Arrábida és azon belül is a Castelo de Sesimbra volt. A régi vár romjai közt sétálva gyönyörű kilátás nyílt az óceánra és a környékre. Az ebédet Sesimbrában fogyasztottuk el az óceán partján, majd volt időnk a városban is körülnézni. Innen már lassan visszafelé vezetett az utunk, még néhány megállóval. Az első a megálló Setubal volt, ahol a Casa de Baia nevezetű múzeumban a környéken élő delfinpopulációról tanulhattunk A nap utolsó megállója a Bacalhôa borászat volt.
  • 15. nap – A városközpontot látogattuk meg, gyalogosan. Az első megálló a Szent Antal templom volt, amely azt a helyet jelöli, ahol Szent Antal született. A hangulatos kis utcákon tovább haladva elértünk Portugália legrégebbi katedrálisához, a Szent Mária-székesegyházhoz. Ezután a Castelo de São Jorget (Szentgyörgy várat) látogattuk meg, ahol pávák kíséretében, a várromok közt sétálva csodálhattuk a kilátást a városra. Az ebédlő fele megálltunk két kilátónál: a Miradouro de Santa Luzianál és a Miradouro das Portas do Solnál. Ebéd után a Nemzeti Panteont csodáltuk meg, és a tetőre is felmehettünk, ahonnan ismételten lélegzetelállító látvány fogadott.
  • 16. nap – Gyakorlat CNC gépeken a CENFIM oktatási központban.
  • 17. nap – Gyakorlat CNC gépeken a CENFIM oktatási központban. Vacsora előtt a Tejo folyó partjának egy szakaszát sétáltuk végig.
  • 18. nap – Gyakorlat CNC gépeken a CENFIM oktatási központban, majd ezt követően délután a botanikus kertben sétáltunk.
  • 19. nap – Gyakorlat vége a CENFIM oktatási központban. A tanulók megkapták ez alkalommal a tanusítványt a kompetenciákról, melyeket a képzés során elsajátítottak. Késő délután a Caxias partszakaszra mentünk, ahol kagylókat gyűjtögettünk és csodáltuk az Atlanti-óceánt a naplementében. Onnan sétáltunk vissza a szálláshelyünkig.
  • 20. nap – Délelőtt a záró ünnepségen vettünk részt, ahol megkaptuk az okleveleket. Délután készülődtünk a hazaútra, és még egy utolsót sétátunk a város központjában illetve a vízparton.
  • 21. nap – Utazás haza.