Montijo – Utazási napló 1.-7. nap

posted in: Hirek | 0

• Első nap: A fárasztó utazás utáni kiadós pihenés után elvittek bennünket a montijoi Szakközépiskolába (Escola Profissional do Montijo) ahol megismerkedtünk az iskola vezetőségével és a cégek képviselőivel akikkel közösen beszéltük meg a tanulóink gyakorlati időszakának részleteit. Délután elvittek bennünket Lisszabonba a Kereskedők terére (Terreiro do Paco) ahol sétálhattunk az Atlanti Óceán partján.
  • Második nap: A partner cégekhez látogattak tanulóink ahol a belső rendszabályzatról valamint a tűzvédelmi és munkavédelmi betartandó szabályokról kaptak képzéseket.. Délután volt egy közös séta Montijo belvárosában.
  • Harmadik nap: Az első gyakorlati nap a mezőgépészeknek a FLORINEVE kertészetben , a pékeknek az E.LECLERC szupermarketben valamint a húsfeldolgozóknak a STEC disznónevelde és húsfeldolgozó vállalatoknál.
  • Negyedik nap: A diákok második gyakorlati napja. Ebéd után elvittek minket egy közeli Outlet-be ahol a diákok vásárolhattak kedvük szerint.
  • Ötödik nap: A gyakorlat után besétáltunk Montijo szűk utcáin keresztül a belvárosba ahonnan kiértünk a Tajo folyó partjára ahol élvezhettük a hely adotta szépségeit.
  • Hatodik nap: Kirándulás autóbusszal. Miután átszeltük a híres Vasco de Gama hídat ami összeköti Montijo-t Lisszabonnal első állomásként érintettük a híres Benfica stadiont ahol Eusebio da Silva Ferreira híres fotbalista szobrát csodálhattuk meg, közben egy múzeum látogatás is bele fért. A következő állomás a Nemzetek Parkjában volt ahol megebédeltünk és közben csodálhattuk a híres Vasco de Gama hídat az Atlanti Óceán partjáról. Egy kis pihenést követően meglátogattuk Európa egyik legnagyobb Ócenáriumát ahol csodálhattuk a világ Óceánjainak élővilágát.A nap végére Moita településre utaztunk ahol megcsodálhattunk egy igazi bikaviadalt (portugálul Corrida).
  • Hetedik nap: Kirándulás autóbusszal. Egy hosszas utazással átszeltük közép Portugália Beira Litoral térségét és megérkeztünk Fátima településére ami Európa egyik legnagyobb zarándok helye amely a legendáiról és a meséiről hírhedt el a zarándokok és a turisták körében.Itt meglátogattuk a Nossa Senhora do Rosário bazilikát a San José kápolnát és a Háromszentek templomát. Haza fele érintettük Óbidos falu jellegű kisvárosát amelyet egy római korból származó várfal vesz körbe ahol Portugália legfinomabb csokiágyba fürdő meggylikörjét a Ginja de Obidos-t kínálják. Végállomásként betévedtünk a Buddha Eden parkba ahol több száz Buddha szobrot csodálhattunk meg egy több parkrészből álló gyönyörű zöldövezeten.