Montijo – Utazási napló 8.-14. nap

posted in: Hirek | 0

• Nyolcadik nap: Egy jó kiadós pihenést követően, a múlt hétvége fáradalmaitól megszabadúlva visszatértünk a gyakorlatra. Délután egy sétával egészítettük ki a napunkat.
  • Kilencedik nap: Gyakorlati nap. Délután egy kiadós személyre szabott séta vette kezdetét a város szűk utcáin keresztűl. A fiúk egy kis focival, a lányok vásárlással zárták a napot.
  • Tizedik nap: Gyakorlati nap. Délután egy kis kirándulással folytattuk a napunkat a közeli Setubal városát éríntve ahol megismerkedtünk az antik hely adotta szépségeivel.
  • Tizenegyedik nap: Gyakorlati nap. A délutánt kiegészítettük egy kis utazással , érintve a közeli hires Figueirinha partszakaszt (Praia de Figueirinha) ahol tökéletes strandolási és szabadidői lehetőségeinkkel éltünk is.
  • Tizenkettedik nap: Gyakorlati nap.Délután szabadidői tevékenységek voltak. A fiúk a közeli fotbal stadiont vették célnak valamint a lányok egy kellemes sétára vállalkoztak a kisérőikkel.
  • Tizenharmadik nap: Kirándulás autóbusszal. Lisszabonnak vettük az irányt és első állomásként a híres Nemzeti Hintó Múzeumot vettük célkeresztbe ami helyet ad egy egyedi királyi hintó gyűjteménynek (egyéb kiegészítőknek: egyenruhák,ruharendek,fogat kiegészítők) amelyek a modern kor XVII és XIX századok közötti periódusából származnak. Ezt követően érintettük a híres Tengerészeti Múzeumot is ahol egy körülbelöl 17.000 darabból álló gyűjtemény fogadott (hajó makettok, régi térképek, hajótestek, navigációs eszközök,tengerész térképek,festmények és valós régészeti leletek a tengerészetről). A múzeumok után utunkat vettük a Felfedezések emlékművéhez amely 34 szoborral van díszítve mindkét oldaláról a híres felfedezőkre emlékeztetve. Végállomásként bevezettek bennünket Lisszabon óvárosába a Rossio térre ahol egy 27 méter magas IV-ik Dom Pedro (Portugália királya és Brazilia császára volt) szobrát tekintettük meg.
  • Tizennegyedik nap: Kirándulás autóbusszal.A kirándulás második napján visszatértünk Lisszabonba ahol a Nemzeti Ajuda Palotát látogattuk meg amely egy neoklasszikus ékkőnek számít Belém megye szívében a közeli Jeronimus Monostor és a híres Belém torony közelében. Ezt követően utunkat vettük a világ végére (Cabo da Roca) szikla fokra, Európa legynyugatibb pontjára ahonnan gyönyörködhettünk a ránk zúdúló hihetetlen látványra.A világ végéről érintettük a Pokol száját is (Boca de Inferno) ahol az Óceán dühös hullámai kóstölgatják a parti sziklákat. Végállomásként Cascais városát látogattuk meg,óceán parti város amely a gazdagok túrista mekkájának számít erre fele.